Western Railway initiates “Grahak Samvad” with its esteemed Customers & Stakeholders

Photo Caption: Shri Kushal Singh, Additional Divisional Railway Manager and other senior Railway officers of Mumbai Central Division of W. Rly interacting with parcel handlers at Mumbai Central station in Mumbai – New Delhi Rajdhani Express on 31st January, 2018.

MUMBAI: In pursuance to the directives of Chairman, Railway Board and in order to understand the ground realities faced by the various stakeholders of Western Railway, “Grahak Samvad” – interactive sessions were held across all the six divisions of Western Railway along with its valued customers and representatives.

According to a press release issued by Shri Ravinder Bhakar, Chief Public Relations Officer of Western Railway, these interactive sessions were convened by senior railway officers of Commercial department, concerned Station Directors and Supervisors and were held at the major stations of W.Rly across all Divisions.

In Mumbai Central Division, Grahak Samvad was held at Mumbai Central, Bandra Terminus and Surat stations which was participated by various stakeholders such as Parcel handlers, Goods & Freight Contractors etc.

The discussions were held in a healthy environment which paved the way for valuable feedback and suggestions from various sectors in order to further improve the services rendered by Railways. The participants also suggested measures for simplification of various procedures and to bring in more ease of doing business with Railways.

The Principal Chief Commercial Manager of Western Railway assured that all the suggestions and feedback will be examined for implementation so that more transparency can be brought into the system. Such discussions will be held at more locations of Western Railway over the next few days and this exercise will be continued in future to ensure cordial dialogues between the Railways and its stakeholders.

पश्चिम रेलवे द्वारा सम्माननीय उपभोक्ताओं एवं अंशधारकों के साथ ‘ग्राहक संवाद’ सत्रों का आयोजन

मुंबई रेलवे बोर्ड अध्यक्ष के निर्देशों के अनुपालन तथा विभिन्न उपभोक्ताओं द्वारा महसूस की गई जमीनी स्तर की सच्चाई को समझने के क्रम में पश्चिम रेलवे के सभी छः मंडलों पर महत्त्वपूर्ण रेल उपभोक्ताओं एवं प्रतिनिधियों के साथ ‘ग्राहक संवाद’ सत्रों का आयोजन किया गया।

पश्चिम रेलवे के मुख्य जनसंपर्क अधिकारी श्री रविंद्र भाकर द्वारा जारी एक प्रेस विज्ञप्ति के अनुसार ये सत्र पश्चिम रेलवे के प्रमुख्य स्टेशनों पर वरिष्ठ वाणिज्य अधिकारियों, स्टेशन निदेशकों और सुपरवाइज़रों द्वारा आयोजित किये गये। मुंबई सेंट्रल मंडल में मुंबई सेंट्रल, बांद्रा टर्मिनस और सूरत स्टेशनों पर ग्राहक संवाद सत्र का आयोजन किया गया जिसमें पार्सल हैंडलरों, गुड एवं प्रे€ट कांट्रेक्टरों जैसे विभिन्न अंश धारकों ने भाग लिया। ये सत्र आपसी विचार-विमर्श के ज़रिये एक स्वस्थ माहौल में आयोजित हुए, जिनके फलस्वरूप विभिन्न सेक्टरों से बहुमुल्य फीडबैक एवं सुझावों के लिए एक नया मार्ग खुला जिनके माध्यम से रेलवे द्वारा प्रदान की जा रही सेवाओं को और बेहतर बनाया जा सकेगा। प्रतिभागियों ने विभिन्न प्रक्रियाओं को और सरल बनाने तथा कार्यप्रणाली को और अधिक बेहतर बनाने का सुझाव भी दिया। पश्चिम रेलवे के प्रमुख मुख्य वाणिज्य प्रबंधक ने सभी सुझावों और फीडबैकों के  क्रियान्वयन के परीक्षण का आश्वासन दिया। इस प्रकार के संवाद अगले कुछ दिनों में पश्चिम रेलवे की अन्य स्टेशनों पर आयोजित किये जायेंगे तथा रेलवे और उसके अंश धारकों के बीच मैत्रीपूर्ण संबंधों को सुनिश्चित करने के लिए यह प्रक्रिया भविष्य में भी जारी रहेगी।

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