Western Railway invites Participation of its Commuters in Cleanliness Drive through WhatsApp

MUMBAI: Western Railway has roped in its commuters as ‘Crusaders’ in its fight against uncleanlines, especially over station premises & in Pay & Use toilets, by introducing a new dedicated 24×7 Whatsapp No. to report & register such complaints.

According to a press release issued by Shri Ravinder Bhakar, Chief Public Relations Officer of Western Railway, Cleanliness is one of the top priorities of Western Railway & utmost importance is given to the same. Western Railway has recently introduced a dedicated Whatsapp number 90044 99733 for Mumbai suburban stations wherein passengers can click pictures of uncleanliness over railway premises & also of Pay & Use toilets and send it on Whatsapp. A dedicated staff to handle such complaints has been deputed round the clock in the Complaints Cell. Full attempt will be made to attend to the concern area immediately and address the grievance. This will be an additional monitoring mechanism in addition to existing ones, i.e. regular inspections by Station Masters, Inspectors and Officers.

Similarly, Western Railway’s other Divisions have also introduced such dedicated Whatsapp No. wherein the passengers are encouraged to click photographs and Whatsapp it for taking remedial actions.

The Whatsapp Nos. of other Divisions are as under:

  • Vadodara Division: 9724091426
  • Ahmedabad Division: 9724093981
  • Bhavnagar Division: 9724097967
  • Rajkot Division: 9724094983
  • Ratlam Division: 9752492970

Western Railway urges all it esteemed passengers to participate in this novel initiative and to help Railways to realize the dream of ‘Swachh Rail…Swachh Bharat’.

पश्चिम रेलवे द्वारा स्वच्छता अभियान में अपने यात्रियों से व्हाट्सएप के माध्यम से सहयोग की अपील

पश्चिम रेलवे अपने स्टेशन परिसरों तथा पे एवं यूज शौचालयों में गंदगी के विरुद्ध अभियान में अपने यात्रियों के सहयोग के साथ आगे बढ़ रही है। इस प्रकार की सभी शिकायतों को रजिस्टर करने के लिए  पश्चिम रेलवे के विभिन्न मंडलों द्वारा चौबीसों घंटे समर्पित एक नये व्हाट्सएप नम्बर की शुरुआत की गई है।

पश्चिम रेलवे के मुख्य जनसम्पर्क अधिकारी श्री रविंद्र भाकर द्वारा जारी प्रेस विज्ञप्ति के अनुसार स्वच्छता पश्चिम रेलवे की सर्वोच्च प्राथमिकता रही है। पश्चिम रेलवे के मुंबई मंडल ने हाल ही में एक समर्पित व्हाट्सएप नम्बर 90044 99733 की शुरुआत की है तथा इस पर मिलने वाली शिकायतों को रजिस्टर करने के लिए शिकायत कक्ष में चौबीसों घंटे कर्मचारी नियुक्त किये गये हैं। यात्रियों से अपील की गई है कि वे पश्चिम रेलवे के मुंबई स्थित उपनगरीय रेल खंड के अंतर्गत किसी भी रेल परिसर अथवा पे एवं यूज शौचालयों की गंदगी का फोटो खींचकर इस व्हाट्सएप नम्बर पर भेज दें। सम्बंधित क्षेत्रों को तुरंत अटेंड करने का पूरा प्रयास कर शिकायतों को दूर किया जायेगा। स्टेशन मास्टर, निरीक्षक एवं अधिकारियों द्वारा मौजूदा नियमित निरीक्षणों के अतिरिक्त यह व्यवस्था लागू होगी।

इसी प्रकार, पश्चिम रेलवे के अन्य मंडलों द्वारा भी ऐसे समर्पित व्हाट्सएप नम्बर की शुरुआत की गई है, जहाँ तत्काल कार्रवाई के लिए फोटोग्राफ खींचकर व्हाट्सएप पर भेजने के लिए यात्रियों को प्रोत्साहित किया जा रहा है।

अन्य मंडलों के व्हाट्सएप नम्बर नीचे दिये जा रहे हैं:-

  • वडोदरा मंडल : 9724091426
  • अहमदाबाद मंडल: 9724093981
  • भावनगर मंडल: 9724097967
  • राजकोट मंडल: 9724094983
  • रतलाम मंडल: 9752492970

पश्चिम रेलवे द्वारा इस नेक कार्य में सहयोग तथा ‘स्वच्छ रेल – स्वच्छ भारत’ के सपनों को साकार करने के लिए अपने सम्माननीय यात्रियों से रेलवे की हरसम्भव मदद करने की अपील की गई है।

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